
Lediga jobb på Impecta Fröhandel
Impecta Fröhandel är ett familjeföretag i Julita och Katrinholm som drivs av odlare, för odlare. Vi har funnits sedan 1975 och vår ambition är att vara trädgårdsodlarens vän och naturliga frökälla.
Vi är huvudsakligen ett e-handelsföretag som säljer fröer i konsumentförpackningar under eget varumärke (Impecta®) i hela Norden. Vi har även återförsäljare i Sverige och Norge. Huvudkontoret finns i Julita och distributionen sker från vårt lager i Katrineholm.
Vår värdegrund är kvalitet, trygghet och utveckling och vi förväntar oss att du delar våra värderingar.
Vi har en hög ambitionsnivå när det gäller vårt varumärke och kvaliteten på vårt arbete. Den nivån ska genomsyra allt vi gör och allt vi säljer. Trygghet i arbetsmiljön och alla former av kundrelationer är en självklarhet för oss. Vi jobbar med ständiga förbättringar och som medarbetare hoppas vi att du vill vara en del av företagets utveckling.
Idag är vi 45 helårsanställda och under perioden november-juni utökar vi personalstyrkan med ca 40 personer som arbetar som orderexpeditörer och kundtjänstmedarbetare.
Scrolla nedåt för att se alla lediga tjänster.
Ekonomiassistent
Vad innebär rollen:
- Löpande arbete med kundreskontra, fakturering, inbetalningar, påminnelser och inkasso
- Löpande redovisning, bokföring av affärshändelser i både svenskt och norskt bolag
- Hantering av utlägg och kvitton i digitalt system
- Support mot kundtjänst i fakturafrågor
- Processförbättringar samt kvalitetskontroller
- Effektivisering och automatisering
- Registervård
- Förbereda underlag till månadsbokslut och rapportering
Tjänsten
Uppdraget är en tillsvidareanställning på 50% som inleds med 6 månaders provanställning med utvecklingsmöjligheter inom fler ekonomiprocesser i vår verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen på huvudkontoret i Julita, Sörmland med begränsade allmänna kommunikationer, vilket innebär att körkort och tillgång till bil krävs.
Erfarenhet
I rollen som ekonomiassistent söker vi dig med eftergymnasial utbildning i ekonomi eller med likvärdig arbetslivserfarenhet inom området. Goda kunskaper i excel och god förståelse för affärssystem och momsfrågor är ett krav. Meriterande om du har arbetat med olika valutor, då sådant förekommer i stor utsträckning och även kunskap om bokföringsregler i Norge. Vi arbetar i Pyramid Business System så erfarenhet av det är också meriterande.
Du blir en viktig del av företagets ekonomiteam.
Personliga kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för ekonomiprocesser. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Som person är du en positiv och initiativtagande lagspelare som har en förmåga att samarbeta och arbeta effektivt utan att tumma på kvaliteten. Vidare har du en god kommunikationsförmåga, är kvalitetsmedveten och har en prestigelöshet som driver dig framåt.
Självgående tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och driver processer vidare mot mål. Du är en social personlighet med hög ansvarskänsla. Du pratar och skriver obehindrat både på svenska och
engelska.
Ansök via mejl:
Välkommen att skicka personligt brev och CV till jobb@impecta.se senast 30 september. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Innesäljare/kundservicemedarbetare
Impecta Fröhandel är i en stark tillväxtfas och vi stärker nu vårt sälj- och kundserviceteam med ytterligare 1-2 medarbetare. I din roll som innesäljare/kundservicemedarbetare arbetar du med försäljning och service som alltid ska överträffa våra kunders förväntningar och du bidrar till att utveckla våra arbetssätt. Du kommer att arbeta både med återförsäljare och privatkunder.
Du erbjuds:
En roll på ett familjärt och entreprenörsdrivet bolag som 2021 och 2022 blev utsett till ”Gasellföretag”. Möjligheten att arbeta på ett företag med platt organisationskultur och högt i tak. Här uppmuntras du att ta initiativ och komma med nya idéer i det dagliga arbetet.
Arbetsuppgifter:
Dina kundkontakter har du främst via telefon, e-post, chatt och sociala medier. Arbetet innebär att ha kontakt med kunder, registrera beställningar, hantera reklamationer, uppföljning av försäljning samt svara på frågor om våra produkter och om odling.
Du är självgående, noggrann, produktiv och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Avdelningen arbetar som ett team och du har stöd och hjälp från dina kollegor och avdelningschef. Tillsammans arbetar vi för att ständigt förbättra och utveckla vårt arbete och du tar initiativ och bidrar engagerat i denna utveckling.
Vi söker dig som är:
- sälj- och serviceinriktad
- har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- har stor erfarenhet av arbete i Windowsbaserade program och goda kunskaper i Excel och har lätt för att lära dig nya IT-system.
- du trivs i ett högt tempo och motiveras av att arbeta mot tydliga mål och du drivs av att leverera resultat.
- det är meriterande om du behärskar något av språken finska, norska, danska, tyska eller polska flytande i både tal och skrift.
- har minst gymnasiekompetens
Det är meriterande om du har ett trädgårds- eller odlingsintresse och tidigare erfarenhet av försäljning eller kundservicearbete.
Övrig information:
Arbetsplatsen är belägen på landsbygd med begränsade allmänna kommunikationer, vilket innebär att körkort och tillgång till bil krävs.
Arbetstid mellan 07:30-18:00 enligt schema. Helgjour 4 timmar per schemaperiod under högsäsong.
Sysselsättningsgrad: 100 % tidsbegränsad 6 månaders anställning med möjlighet till förlängning.
Startdatum: 1 december 2025
Lön:
Timlön enligt kollektivavtal Lager och e-handel.
Ansökan
Ansökan skickas till jobb@impecta.se tillsammans med CV och personligt brev.
Ansök senast 15 oktober 2025. Välkommen med din ansökan, intervjuer kommer att ske löpande.
På Impecta Fröhandel är vi alltid intresserade av att lära känna nya odlarvänner. Om du tror att du skulle passa i vår verksamhet, skriv några rader om dig själv och skicka till oss på jobb@impecta.se.
Vad innebär rollen:
- Löpande arbete med kundreskontra, fakturering, inbetalningar, påminnelser och inkasso
- Löpande redovisning, bokföring av affärshändelser i både svenskt och norskt bolag
- Hantering av utlägg och kvitton i digitalt system
- Support mot kundtjänst i fakturafrågor
- Processförbättringar samt kvalitetskontroller
- Effektivisering och automatisering
- Registervård
- Förbereda underlag till månadsbokslut och rapportering
Tjänsten
Uppdraget är en tillsvidareanställning på 50% som inleds med 6 månaders provanställning med utvecklingsmöjligheter inom fler ekonomiprocesser i vår verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen på huvudkontoret i Julita, Sörmland med begränsade allmänna kommunikationer, vilket innebär att körkort och tillgång till bil krävs.
Erfarenhet
I rollen som ekonomiassistent söker vi dig med eftergymnasial utbildning i ekonomi eller med likvärdig arbetslivserfarenhet inom området. Goda kunskaper i excel och god förståelse för affärssystem och momsfrågor är ett krav. Meriterande om du har arbetat med olika valutor, då sådant förekommer i stor utsträckning och även kunskap om bokföringsregler i Norge. Vi arbetar i Pyramid Business System så erfarenhet av det är också meriterande.
Du blir en viktig del av företagets ekonomiteam.
Personliga kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för ekonomiprocesser. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Som person är du en positiv och initiativtagande lagspelare som har en förmåga att samarbeta och arbeta effektivt utan att tumma på kvaliteten. Vidare har du en god kommunikationsförmåga, är kvalitetsmedveten och har en prestigelöshet som driver dig framåt.
Självgående tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och driver processer vidare mot mål. Du är en social personlighet med hög ansvarskänsla. Du pratar och skriver obehindrat både på svenska och
engelska.
Ansök via mejl:
Välkommen att skicka personligt brev och CV till jobb@impecta.se senast 30 september. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Impecta Fröhandel är i en stark tillväxtfas och vi stärker nu vårt sälj- och kundserviceteam med ytterligare 1-2 medarbetare. I din roll som innesäljare/kundservicemedarbetare arbetar du med försäljning och service som alltid ska överträffa våra kunders förväntningar och du bidrar till att utveckla våra arbetssätt. Du kommer att arbeta både med återförsäljare och privatkunder.
Du erbjuds:
En roll på ett familjärt och entreprenörsdrivet bolag som 2021 och 2022 blev utsett till ”Gasellföretag”. Möjligheten att arbeta på ett företag med platt organisationskultur och högt i tak. Här uppmuntras du att ta initiativ och komma med nya idéer i det dagliga arbetet.
Arbetsuppgifter:
Dina kundkontakter har du främst via telefon, e-post, chatt och sociala medier. Arbetet innebär att ha kontakt med kunder, registrera beställningar, hantera reklamationer, uppföljning av försäljning samt svara på frågor om våra produkter och om odling.
Du är självgående, noggrann, produktiv och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Avdelningen arbetar som ett team och du har stöd och hjälp från dina kollegor och avdelningschef. Tillsammans arbetar vi för att ständigt förbättra och utveckla vårt arbete och du tar initiativ och bidrar engagerat i denna utveckling.
Vi söker dig som är:
- sälj- och serviceinriktad
- har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- har stor erfarenhet av arbete i Windowsbaserade program och goda kunskaper i Excel och har lätt för att lära dig nya IT-system.
- du trivs i ett högt tempo och motiveras av att arbeta mot tydliga mål och du drivs av att leverera resultat.
- det är meriterande om du behärskar något av språken finska, norska, danska, tyska eller polska flytande i både tal och skrift.
- har minst gymnasiekompetens
Det är meriterande om du har ett trädgårds- eller odlingsintresse och tidigare erfarenhet av försäljning eller kundservicearbete.
Övrig information:
Arbetsplatsen är belägen på landsbygd med begränsade allmänna kommunikationer, vilket innebär att körkort och tillgång till bil krävs.
Arbetstid mellan 07:30-18:00 enligt schema. Helgjour 4 timmar per schemaperiod under högsäsong.
Sysselsättningsgrad: 100 % tidsbegränsad 6 månaders anställning med möjlighet till förlängning.
Startdatum: 1 december 2025
Lön:
Timlön enligt kollektivavtal Lager och e-handel.
Ansökan
Ansökan skickas till jobb@impecta.se tillsammans med CV och personligt brev.
Ansök senast 15 oktober 2025. Välkommen med din ansökan, intervjuer kommer att ske löpande.